Από: ΔΗΠΑ

ΑΛ.ΤΡΥΦΩΝΙΔΗΣ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ

ΑΛ.ΤΡΥΦΩΝΙΔΗΣ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ
Δημοσιεύθηκε: Σεπτεμβρίου 01, 2023-15:14 View: 46

Είχαμε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, μια πρώτη ενημέρωση από την νέα Υπουργό Παιδείας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ως Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, εκφράζουμε τις θερμότερες ευχές μας προς τους μαθητές, φοιτητές, το εκπαιδευτικό, ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων αλλά και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ειδικά στους γονείς, για καλή, δημιουργική, εποικοδομητική και πετυχημένη νέα σχολική χρονιά.

Είναι με ιδιαίτερη ικανοποίηση που έχουμε ακούσει από την ίδια την Υπουργό, ότι οι εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται. Οι αλλαγές που τροχοδρομούνται και πολλές από αυτές ήδη υλοποιούνται με μικρά και σταθερά βήματα, για ένα σύγχρονό, ευέλικτο, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό σχολείο, θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά για το εκπαιδευτικό μοντέλο που θέλουμε να δημιουργήσουμε για το μέλλον.

Η βελτίωση των δομών και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η στήριξη και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, αποτελούν ένα από τους πρώτους πυλώνες στους οποίους εργάζεται το Υπουργείο. Χαιρετίζουμε την κατάργηση της αγοράς υπηρεσιών εκπαιδευτικών η οποία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Σημαντικός επίσης είναι ο νέος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, ο οποίος καταργεί την ενδιάμεση εξέταση και βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες και ικανότητες τους. Έχει επίσης ανακοινωθεί το κτιριολογικό πρόγραμμα με έργα που ήδη υλοποιούνται ύψους €142 εκατομμυρίων. Ήδη υλοποιείται το πρόγραμμα για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της παραβατικότητας με μέτρα φρούρησης των σχολείων όπως την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης και φωτισμού.

Όσον αφορά το φλέγον ζήτημα της Ειδικής εκπαίδευσης, έχει δρομολογηθεί διάλογος, ο οποίος θα εξαγγελθεί από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Υπουργό αρχές Οκτωβρίου, με όλους τους εμπλεκόμενους και επηρεαζόμενους φορείς για την ουσιαστική αναδόμηση και διόρθωση των πολλών στρεβλώσεων που υπάρχουν στην ειδική εκπαίδευση. Αυτός ο διάλογος θα έχει χρονικό ορίζοντα τον Μάιο του 2024 όπου θα αξιολογηθούν όλοι οι θεσμοί που θα μπουν στην ειδική εκπαίδευση και αφορούν την αξιολόγηση των παιδιών, τη στήριξη τους, τη συμμετοχή τους στην τάξη, την αναβάθμιση των σχολικών συνοδών τόσο σε κλίμακα όσο και χρηματική αναβάθμιση και θα προταθούν συγκεκριμένες αλλαγές στη νομοθεσία.

Ένα σημαντικό ζήτημα που συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε είναι η ομαλή ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο μαθησιακό περιβάλλον. Υπάρχουν οι σχεδιασμοί και θα ξεκινήσει η εντονότερη και συστηματική διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας σε αυτά τα παιδιά, από την προσχολική ηλικία, καθώς και της πιστοποίησης της γνώσης της γλώσσας όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Χαιρετίζουμε επίσης την εξαγγελία της κας Υπουργού για την έναρξη εγκατάστασης των κλιματιστικών στις τάξεις και μέσω οικονομικών εξοικονομήσεων που θα γίνουν και μέσω των νέων προϋπολογισμών. Αυτό θα γίνει με χρονικό ορίζοντα από τριετία μέχρι πενταετία, κάτι το οποίο και θα στηρίξουμε αναλογιζόμενοι τις δύσκολες κλιματικές συνθήκες που έχουμε στη χώρα μας.

Η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του εκπαιδευτικού μας συστήματος και η σύνδεση της με τη βιομηχανία και την επιχειρηματικότητα, αποτελούν το νέο μοντέλο στο οποίο θα δοθεί μεγάλη έμφαση από το Υπουργείο, γεγονός που μας βρίσκει σύμφωνους. Ήδη ξεκίνησε η αναβάθμιση των αιθουσών αλλά και των μηχανολογικών εγκαταστάσεων στην Τεχνική εκπαίδευση.

Επιπρόσθετα θέματα που έχουμε θέσει και ήδη βρίσκονται σε μια αρχική πορεία υλοποίησης, είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αρχίζοντας από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η συζήτηση που άρχισε για τον κατάλογο διοριστέων και  διορισίμων για να εξευρεθεί μια άλλη δικαιότερη φόρμουλα ενόψει της κατάργησης του καταλόγου με τον υφιστάμενο νόμο του 2027, η αναβάθμιση του ολοήμερου σχολείου και επίσης η στελέχωση των σχολικών μονάδων. Έχουμε τονίσει στην Υπουργό ότι, θεωρούμε αδιανόητο παρόλη την σκληρή δουλειά που έγινε στη στελέχωση, να διορίζονται γύρω στις 30 εκπαιδευτικούς, κυρίως μητέρες μικρών παιδιών, είτε από την πόλη και επαρχία Λευκωσίας αλλά και της ελεύθερης Αμμοχώστου σε σχολεία της πόλης και επαρχίας Πάφου. Θεωρούμε ως πάρα πολύ δύσκολους αυτούς τους διορισμούς διότι την ίδια στιγμή που προσπαθούμε να ενισχύσουμε την οικογένεια και να δώσουμε ώθηση στις γεννήσεις, έχουμε τέτοιους διορισμούς που δημιουργούν τεράστιες δυσκολίες εντός της οικογένειας. Τέλος, θα στηρίξουμε την προσπάθεια για να δοθούν κίνητρα για ανάπτυξη των εκπαιδευτικών μονάδων, αλλά και των μαθητών και μαθητριών μας στις ορεινές και ακριτικές περιοχές.

Θεωρώ ως πολύ χρήσιμη και ουσιαστική την πρώτη αυτή συνάντηση με την Υπουργό, αναμένουμε την κατάθεση των προϋπολογισμών του Υπουργείου για την αποτύπωση και υλοποίηση αυτών των εξαγγελιών και εμείς ως Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, θα είμαστε ουσιαστικοί, εποικοδομητικοί και συμβλητικοί ούτως ώστε το κορυφαίο ζήτημα του τόπου μας που είναι η Παιδεία και είναι από τα πρώτιστα θέματα της κυβέρνησης να αρχίσει να υλοποιείται ουσιαστικά.

Adblock test (Why?)

Read this on ΔΗΠΑ