Από: SigmaLive

Πυρκαγιές στα ηλεκτρικά οχήματα - Οι προκλήσεις της Πυροσβεστικής (ΒΙΝΤΕΟ)

Πυρκαγιές στα ηλεκτρικά οχήματα - Οι προκλήσεις της Πυροσβεστικής (ΒΙΝΤΕΟ)
Δημοσιεύθηκε: Φεβρουαρίου 09, 2024-12:20 View: 9

Στη σημερινή ηλεκτρονική εποχή, οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πανταχού παρούσες. Από ηλεκτρικές συσκευές, κινητά τηλέφωνα μέχρι και μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και λεωφορείων.  Η μεγάλη πρόκληση που αναδύεται για τα σώματα πυρόσβεσης είναι να αντιμετωπιστεί ην εκδήλωση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Σύμφωνα με τον Εκπρόσωπο Τύπου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Ανδρέα Κεττή, ανέφερε ότι «εμάς μας απασχολεί όχι μόνο η κατάσβεση των πυρκαγιών αλλά και η ασφάλεια των πυροσβεστών, διότι όταν μιλούμε για συσσωρευτές μπαταρίες λιθίου μεγάλης τάσης εξυπακούεται και η μεγάλης τάση ρεύματος με όλο το κίνδυνο που μπορεί να προκύπτει από τους καλούς αγωγούς του ηλεκτρισμού που χρησιμοποιούμε για να σβήσουμε τέτοιου είδους πυρκαγιές, όπως το νερό που είναι ένας πολύ καλός αγωγός του ηλεκτρισμού». Επιπρόσθετα, πρόσθεσε ότι «όσο αφορά την ασφάλεια του προσωπικού και πως αποκόπτεις την παροχή ηλεκτρισμού ήδη εκπαιδεύουμε το προσωπικό μας από εκεί και πέρα το θέμα της κατάσβεσης δεν υπάρχει το Ευρωπαϊκό πρότυπο που να καθορίζει το υλικό το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να έχει στην αποτελεσματικότητα που πρέπει να έχει για να κατασβήνεται η φωτιά πιο έγκαιρα. Η κατάσβεση των πυρκαγιών είναι πολύ δύσκολη  υπό τις συγκεκριμένες περιστάσεις και χρειάζονται πολύ μεγάλες ποσότητες όγκου νερού και πολλή χρόνο». Όπως ανέφερε, «σε χώρες του εξωτερικού μπορείτε να δείτε δεξιά και αριστερά στους αυτοκινητόδρομους εμπορευματοκιβώτια που σε περίπτωση που υπάρξει μια πυρκαγιά σε ηλεκτρικό όχημα, το μόνο το οποίο μπορούν να κάνουν είναι να το ρυμουλκήσουν να το βάλω εντός του κιβωτίου και να του διοχετεύσουν τεράστιες ποσότητες νερού το οποίο ανακυκλώνεται και να χρειαστούν πολλές ώρες για να κατάσβεση την πυρκαγιά. Υπάρχουν αρκετά υλικά αλλά εμείς θέλουμε αυτά τα υλικά να περάσουν από ευρωπαϊκά πρότυπα ούτως ώστε να μπορούσαμε και εμείς να πάμε με τις σωστές διαδικασίες να πάμε να αγοράσουμε ως υπηρεσία και να είμαστε σωστή σε όλα τα επίπεδα». Διαβάστε επίσης: Αυξάνεται η επιχορήγηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Σήμερα η προκήρυξη Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα και πως τα αντιμετωπίζουν οι ειδικοί στο εξωτερικό; Τι πρέπει να γνωρίζουμε όταν εμπλακούμε σε μία τέτοια κατάσταση; Οι ιδιοκτήτες πλοίων καλούνται όλο και περισσότερο να προστατεύουν τα πλοία τους από πυρκαγιές αυτοκινήτων, το YouTube είναι πλημμυρισμένο από τρόμο για ηλεκτρικά οχήματα και ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν όρους στο Google, όπως «φωτιά μπαταρίας Tesla» αυξήθηκε περίπου 50% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Αρχικά πρέπει αν ειπωθεί πως είναι εξαιρετικά δύσκολο για ένα αυτοκίνητο να πάρει φωτιά. Οι σκηνές που βλέπουμε σε χολιγουντιανές ταινίες είναι υπερβολικές και ψεύτικές  καθώς για να  προκληθεί πυρκαγιά σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ατύχημα, πρέπει η σύγκρουση να είναι σφοδρή. Επιπλέον πρέπει το όχημα να χτυπηθεί σε σημείο που έχει πρόβλημα για να αναφλεγούν τα καύσιμα. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η ασφάλεια και στα  ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς δεν υπάρχουν καύσιμα και το μοναδικό κομμάτι που ενέχει κίνδυνο ανάφλεξης είναι οι μπαταρίες (λόγω του υγρού ηλεκτρολύτη τους). Ωστόσο όσο είναι επίσης γεγονός πως  όσο δύσκολο είναι να αναφλεγούν άλλο τόσο δύσκολο είναι να… σβήσουν, όταν και εφόσον ξεσπάσει πυρκαγιά. Γιατί οι πυρκαγιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων τραβούν τόση προσοχή; Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα τραβούν την προσοχή για πολλούς λόγους. Η τεχνολογία είναι νέα και αξιοσημείωτη και είναι πολύπλοκη και συχνά προαναγγέλλεται από ένα εξαιρετικά τοξικό σύννεφο ατμών που συνοδεύεται από θόρυβο συριγμού και εξαιρετικά κατευθυνόμενους πίδακες, ακολουθούμενους, πιθανώς, από έκρηξη. Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι επίσης απίστευτα δύσκολο να σβήσουν, καθώς μπορεί να υπάρξει ανάφλεξη  μετά από ώρες, μέρες ή και εβδομάδες αργότερα. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά, δεν είναι περίεργο ότι οι άνθρωποι ανησυχούν για τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα εκείνοι που πρέπει να τις σβήσουν. Η δυσκολία κατάσβεσης της φωτιάς στις μπαταρίες λιθίου  ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οι τεράστιες ποσότητες νερού που απαιτούνται απασχολούν τους ειδικούς. Σε πρόσφατο ατύχημα με Tesla Model S στο Houston των ΗΠΑ οι πυροσβέστες κατανάλωσαν περίπου 106.000 λίτρα νερού για την κατάσβεση. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της σπατάλης, αυτή η ποσότητα αναλογεί στο νερό που καταναλώνει ένας μέσος Αμερικανός σε δύο ολόκληρα χρόνια. Η δυσκολία κατάσβεσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επικεντρώνονται στην καταστροφή των πολλαπλών κελιών/στοιχείων τα οποία αποτελούν συνθέτουν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αυτές δημιουργούν νέες εστίες, αφού διατηρούν πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Τρόποι κατάσβεσης Οι μεγάλες ποσότητες νερού για την ψύξη της μπαταρίας (αν και αυτό δεν θα αποτρέψει την εκ νέου έκρηξη πυρκαγιάς), μια πυροσβεστική κουβέρτα για την καταστολή της φλόγας και αναπνευστικός εξοπλισμός για τους πυροσβέστες για την προστασία τους από το τοξικό σύννεφο ατμών είναι η τυπική προσέγγιση. Η προσπάθεια ασφυξίας της φωτιάς με αδρανή αέρια είναι αναποτελεσματική γιατί, επειδή είναι χημική φλόγα, δεν απαιτεί οξυγόνο. Εν τω μεταξύ, η γύρω περιοχή πρέπει να ελεγχθεί για απορριφθέντα στοιχεία μπαταρίας που θα μπορούσαν να είχαν εκτιναχθεί από την μπαταρία λόγω έκρηξης και να αναφλεγούν αυθόρμητα αργότερα. Μετά τον περιορισμό, το καμένο EV πρέπει να αφαιρεθεί και να αποτεθεί σε ένα συγκρότημα μακριά από κτίρια και άλλα οχήματα. Τα πιο ριζικά βήματα περιλαμβάνουν τη βύθιση του αυτοκινήτου σε νερό, αν και όχι θαλασσινό νερό, επειδή θα μπορούσε να απελευθερωθεί χλώριο υπό την μορφή αερίου.

Read this on SigmaLive