Από: ΔΗΚΟ

Χρ. Σαββίδης – Θέλουμε χαρούμενους μαθητές, σωστές συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς, καλά μαθησιακά αποτελέσματα

Χρ. Σαββίδης – Θέλουμε χαρούμενους μαθητές, σωστές συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς, καλά μαθησιακά αποτελέσματα
Δημοσιεύθηκε: Αυγούστου 28, 2024-20:49 View: 20

Δήλωση Χρύσανθου Σαββίδη- Αναπληρωτή Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού και Βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού και Βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, κ. Χρύσανθος Σαββίδης, προέβη σε δηλώσεις μετά τη σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, η οποία ενημερώθηκε για το όραμα της διακυβέρνησης Χριστοδουλίδη σε σχέση με τους τομείς της αρμοδιότητας της. 

Ένα όραμα, το οποίο όπως δήλωσε ο κ. Σαββίδης, βρίσκει απόλυτα σύμφωνο το Δημοκρατικό Κόμμα.

Μεταξύ άλλων ο κ. Σαββίδης ανέφερε τα εξής:

«Θέλουμε τους μαθητές μας να πηγαίνουν χαρούμενοι στο σχολείο. Θέλουμε τους εκπαιδευτικούς μας να κάνουν τη δουλειά τους σε σωστές συνθήκες εργασίας και βεβαίως θέλουμε να έχουμε καλά μαθησιακά αποτελέσματα.

Βεβαίως, ως ζωντανός οργανισμός, η παιδεία, πάντοτε έχει προκλήσεις, έχει προβλήματα, έχει ανάγκες και εδώ είμαστε ως Επιτροπή της Παιδείας και ως κόμματα να δώσουμε τις δικές μας εισηγήσεις και προτάσεις προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που προκύπτουν.

Προβλήματα που υπάρχουν όσον αφορά για παράδειγμα τις αθλητικές υποδομές. Δυστυχώς έχουμε αθλητικά σχολεία, αλλά δεν έχουμε αθλητικούς χώρους. Πέραν από τη Λεμεσό, οι λοιπές πόλεις δεν διαθέτουν αθλητικές υποδομές. Είναι ως εάν έχουμε μουσικό σχολείο χωρίς μουσικά όργανα.

Υπάρχουν θέματα υπερπληθυσμού και αυτό ένα θέμα και πρόβλημα το οποίο έχει κληρονομήσει η νυν κυβέρνηση. Υπάρχουν μαθητές, σε  σχήμα «σαρδελών» και αυτό, δυστυχώς, είναι γεγονός. Υπάρχουν σχολικές περιφέρειες, όπως για παράδειγμα στην επαρχία Πάφου ότι εδώ και χρόνια περιμένουμε τα περιβόητα γυμνάσιο και δημοτικό τίποτα δεν έχει γίνει. Δικές μας πληροφορίες λένε ότι κάποιοι βάλουν προσκόμματα, θα τα διερευνήσουμε επανέλθουμε όπως και η έλλειψη τεχνικών σχολών, όπου απορρίπτονται πολλοί μαθητές.

Επίσης, υπάρχει ένα νέο θέμα το οποίο έχει προκύψει με τις σχολικές εφορείες με την εφαρμογή της νέας μορφής τοπικής αυτοδιοίκησης. Δεχόμαστε παράπονα από περιφέρειες, από διαμερίσματα τα οποία έχουν ενταχθεί σε δήμους και έχουν καταργηθεί οι σχολικές εφορείες ότι οι περιφέρειες αυτές δεν τυγχάνουν της ίδιας μεταχείρισης, όπως οι περιοχές οι οποίες είχαν παραδοσιακά σχολικές εφορείες και αυτό το έχουμε θέσει ενώπιον της Υπουργού για να το δει και να δώσει συγκεκριμένη λύση.

Επίσης, υπάρχει ένα άλλο ένα άλλο θέμα, για το οποίο δεχόμαστε συνεχώς παράπονα είναι όσον αφορά τη διαδικασία που ακολουθείται όσον αφορά ποιοι θα κάνουν μάθημα, σε ποια τμήματα; Το ότι έχουμε δώσει ως μαρτυρία στην Υπουργό είναι ότι δεν θα πρέπει μόνο να σκεφτόμαστε το πώς θα βγει το πρόγραμμα, αλλά και ποιοι θα διδάσκουν στα τμήματα. Δεν μπορεί, για παράδειγμα ένας καθηγητής που ποτέ δεν έχει διδάξει για παράδειγμα φυσική κατεύθυνσης να τον βάζεις στην Γ’ λυκείου στους τελειόφοιτους μαθητές να διδάσκει φυσική κατεύθυνση, ενώ στο παρελθόν δεν έχει κάνει ποτέ του. Αυτά τα πράγματα είναι θέματα τα οποία έχουμε θέσει ενώπιον της Υπουργού και ευελπιστούμε να δοθεί μια λύση.

Όσον αφορά τα αποτελέσματα της Ελλάδος, αυτό είναι ένα θέμα το οποίο μας απασχολεί πάρα πολλά χρόνια.  Κατά την περσινή μας επίσκεψη στην Ελλάδα, ως Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, το είχαμε θέσει αυτό το θέμα και μας δόθηκαν υποσχέσεις ότι φέτος θα δίνονταν τα αποτελέσματα πολύ πιο γρήγορα. Τελικά δεν έγινε τίποτα.  Σήμερα, με πρωτοβουλία δική μας, μαζί με τον Παύλο Μυλωνά έχουμε αποστείλει επιστολή προς την αντίστοιχη επιτροπή της Παιδείας της Ελλάδος για να δώσουν προτεραιότητα στο να δοθεί λύση σε αυτό το πρόβλημα, διότι το πρόβλημα αυτό έχει πολλές εκφάνσεις.  Η μία έκφανση είναι ότι υπάρχει αγωνία εκ μέρους των μαθητών και των γονιών αν τελικά έχουν εξασφαλίσει θέση. Δεύτερον, αντιλαμβάνεστε μένουν τελευταία στιγμή για εξεύρεση οικίας και αυτό δημιουργεί προβλήματα και στα παιδιά που θα πάνε στην Ελλάδα αλλά δημιουργεί προβλήματα και σε άλλα παιδιά γιατί πολλοί μαθητές, μελλοντικοί φοιτητές που θα πάρουν θέση την τελευταία στιγμή από τα δικά μας δημόσια πανεπιστήμια σκεφτείτε σε ποιες τιμές θα πρέπει να βρουν δωμάτια για να διαμένουν στη Λεμεσό και στη Λευκωσία που όπως όλοι γνωρίζετε, μπορεί να χρειαστούν 700 και 800 ευρώ για ένα μονάρι.

Σε ότι αφορά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να πούμε ότι για πρώτη φορά κυβέρνηση παρουσιάζει πλάνο στρατηγικής, για το πώς θα διαχειριστεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση και θα πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην ίδια την Υπουργό. Ας πάψει το φαινόμενο «popup like a mushroom», δηλαδή να βλαστούν πανεπιστήμια όπως τα μανιτάρια. Πρέπει να μπει ένας φραγμός, πρέπει να μπουν κριτήρια, πρέπει τα υφιστάμενα προγράμματα να αξιολογούνται σε πιο τακτά χρονικά διαστήματα, γιατί έχουμε δεχθεί καταγγελίες ότι υπάρχουν ιδρύματα που οι απόφοιτοί τους ενώ παίρνουν πτυχίο δυστυχώς δεν ξέρουν να πουν ένα “Yes” ή ένα “No”.

Εν κατακλείδι, ως ΔΗΚΟ είμαστε θετικοί στο να μπουν αγγλόφωνα προγράμματα στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Έχουμε 2 βασικά θέματα να συζητήσουμε, το ένα είναι ο τρόπος και τα κριτήρια εισαγωγής αλλά και το ύψος των διδάκτρων τα οποία θα πρέπει να καθοριστούν.»

Γραφείο Τύπου

28 Αυγούστου 2024

Adblock test (Why?)

Read this on ΔΗΚΟ